Na co kobiety zwracają największą uwagę?

Polki uważają się za osoby interesujące dla innych, ich zdaniem charakter i osobowość mają większe znaczenie niż wygląd – za najciekawsze swoje cechy uważają np. spontaniczność, otwartość, optymizm, poczucie humoru; na wygląd stawia jedynie 6% – wynika z badania TNS OBOP.

Jak pokazało badanie na temat ciekawości Polek przeprowadzone przez TNS OBOP, 69% kobiet określa się jako osoby ciekawe dla innych, przeciwnego zdania jest 31%

Wśród cech, które mogą być u nich ciekawe dla innych, Polki wymieniają charakter i osobowość (29%), sposób bycia (21%), spontaniczność, otwartość, optymizm (13%), poczucie humoru (10%), pasje i zainteresowania (9%). Tylko 6% wskazało na wygląd.

Polki nie tylko uważają się za osoby ciekawe, ale są też zadowolone ze swojego życia i ról społecznych. Aż 34% kobiet nie jest ciekawych, jakby to było być kimś innym – na pytanie, kim chciałyby być, gdyby przez jeden dzień mogłyby być kim innym, odpowiadają, że wolałyby pozostać sobą. Celebrytką (znaną aktorką, piosenkarką, modelką, prezenterką) chciałoby być 38% kobiet, 14% chciałoby się zamienić z wolontariuszką na misji w odległym kraju, 5% wolałoby przez jeden dzień być wpływowym politykiem, tyle samo – kochanką Jamesa Bonda. Tylko 3% chciałoby być matką gromadki dzieci na Hawajach.

Oto odpowiedź
Polki uważają się za osoby interesujące dla innych, ich zdaniem charakter i osobowość mają większe znaczenie niż wygląd – za najciekawsze swoje cechy uważają np. spontaniczność, otwartość, optymizm, poczucie humoru; na wygląd stawia jedynie 6% – wynika z badania TNS OBOP.
Jak pokazało badanie na temat ciekawości Polek przeprowadzone przez TNS OBOP, 69% kobiet określa się jako osoby ciekawe dla innych, przeciwnego zdania jest 31%

Wśród cech, które mogą być u nich ciekawe dla innych, Polki wymieniają charakter i osobowość (29%), sposób bycia (21%), spontaniczność, otwartość, optymizm (13%), poczucie humoru (10%), pasje i zainteresowania (9%). Tylko 6% wskazało na wygląd.

Polki nie tylko uważają się za osoby ciekawe, ale są też zadowolone ze swojego życia i ról społecznych. Aż 34% kobiet nie jest ciekawych, jakby to było być kimś innym – na pytanie, kim chciałyby być, gdyby przez jeden dzień mogłyby być kim innym, odpowiadają, że wolałyby pozostać sobą. Celebrytką (znaną aktorką, piosenkarką, modelką, prezenterką) chciałoby być 38% kobiet, 14% chciałoby się zamienić z wolontariuszką na misji w odległym kraju, 5% wolałoby przez jeden dzień być wpływowym politykiem, tyle samo – kochanką Jamesa Bonda. Tylko 3% chciałoby być matką gromadki dzieci na Hawajach.

Z badania wynika, że kobiety są zadowolone także z własnego życia uczuciowego. Polki są szczęśliwe w swoich związkach, nie myślą o zmianie partnera ani o romansach z innymi mężczyznami. Prawie połowa (46%) nigdy nie zastanawiała się nad tym, jakby to było mieć romans. 17% myślało o romansie z nieznajomym, 14% – po prostu z kimś innym. 9% myślało o romansie z kolegą z pracy, 6% – ze swoim szefem, tyle samo – z chłopakiem lub mężem koleżanki, a 2% – ze znajomym swoich rodziców.

Szczególnie ważna dla kobiet jest opinia innych

Badanie pokazało, że szczególnie ważna dla kobiet jest opinia innych. Aż 63% z nich chciałoby wiedzieć, co naprawdę myślą o nich koleżanki. W mniejszym stopniu interesuje je życie rodzinne i zawodowe przyjaciółek (16%) oraz ich życie intymne (13%).

– Większość z nas, na skutek kształtowania przez media określonego obrazu rzeczywistości, może sądzić, że kobiety w ramach ciekawości i zainteresowania życiem innych nie odrywają wzroku od portali plotkarskich, brukowców i gazet kolorowych, w których z wypiekami na twarzy czytają o życiu znanych i bogatych. Badania pokazują, że jest wręcz przeciwnie – 83% badanych uznało, że bardziej niż życie celebrytów interesuje ich życie znajomych, a co więcej w opinii 70% respondentek ich życie jest również bardzo ciekawe – podkreśla dr Tomasz Sobierajski z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Badanie pokazało, że plotkowanie może mieć zbawienny wpływ na kondycję naszego społeczeństwa. Kobiety bowiem często mają czyste intencje – plotkują nie z wścibstwa, lecz z troski o bliską osobę. Respondentki wskazywały, że wiedza, którą zdobędą podczas plotkowania, pozwala im pomóc tym, którzy tego potrzebują.

Jak podkreśla Sobierajski, kobieca ciekawość jest jedną z najważniejszych zmiennych, która buduje i determinuje międzyludzkie relacje.

Dodaje, że ciekawość obarczona jest licznymi negatywnymi stereotypami i zaspokajając swoją ciekawość, kobiety często czują się winne, w myśl przysłowia „ciekawość to pierwszy stopień do piekła”.

Badanie pokazało jednak, że w opinii większości kobiet (63%) ciekawość pomaga zrozumieć otaczający nas świat. Dla 45% jest to motywator działań, u 44% powoduje rozwijanie pasji, dla 31% jest tym, co przełamuje strach. Zdaniem Polek ciekawość to pierwszy stopień do wiedzy (43%), przygody (25%), mądrości (12%), tragedii (10%), zdrady (7%), miłości (3%).

Polki dostrzegają też negatywne aspekty ciekawości. Aż 81% kobiet uznało, że jest cienka granica między ciekawością a wścibstwem. 47% respondentek uważa, że ciekawość łączy się z chęcią ingerowania w czyjeś życie, 41% zaś jest zdania, że przez ciekawość można kogoś urazić.

Kiedy kobiety zżera ciekawość?

Blisko 64% kobiet przyznaje, że są sytuacje, kiedy zżera je ciekawość. Najczęściej nie mogą wytrzymać, gdy czegoś nie wiedzą (19%) lub gdy sprawa dotyczy ich partnera, związku, miłości (17%), bądź ich samych (13%).

Na różnych etapach życia kobiety ciekawią inne rzeczy, jednak w każdym wieku są ciekawe tego, co przyniesie przyszłość. Ponad 50% kobiet jest ciekawych, czy uda im się zrealizować marzenia, 17% kobiet ciekawi natomiast, kim będą ich dzieci, 11% chciałaby wiedzieć, czy nadal będą ze swoimi obecnymi partnerami, 10% – ile lat będą żyły.

Także mężczyźni wzbudzają duże zainteresowanie kobiet, zarówno singielek, jak i tych pozostających w związkach. Najwięcej Polek ciekawi, jak mężczyznę zmotywować do działań i zachowań, na których zależy kobietom (41%). Interesuje je także, czy mężczyźni potrafią kochać tak samo mocno jak kobiety (22%), jak wzbudzić ich zainteresowanie (22%) i co zrobić, by byli wierni (14%).

Badanie przeprowadzono w okresie od czerwca do sierpnia, na grupie tysiąca kobiet w wieku 18-35 lat. Jest ono częścią projektu „Raport Ciekawości Redd`s 2011”.

One comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *